ثبت لینک دایرکتوری رسمی وب های ایرانی

یک این وبلاگ نیست یک لینکستان فارسی است

ثبت لینک دایرکتوری رسمی وب های ایرانی

یک این وبلاگ نیست یک لینکستان فارسی است

بهترین هاست کدام است ؟

پس از طراحی سایت، برای ارائه‌ی خدمات به مخاطبان و بازدیدکنندگان لازم است تا یک هاست یا میزبان اینترنتی تهیه کنید و اسکریپت‌های سایت را در آن نشانی آپلود نمایید. همچنین خرید یک دامنه و اتصال آن به هاست مورد نظر سبب خواهد شد، دسترسی به هاست و سایت شما با یک نشانی منحصر به فرد امکان‌پذیر شود.
هاست - Host
هاست‌های اینترنتی معمولا در محل‌هایی که اینترنت و انرژی ارزان در دسترس است ایجاد می‌شوند. همچنین قرارگیری هاست در محلی که دمای طبیعی هوا سرد باشد، هزینه‌های سنگین برای خنک کردن سرورها را کاهش می‌دهد. در نتیجه کشورهایی مانند کانادا و آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی محلی مناسب برای میزبانی سرورهای اینترنتی و هاست به شمار می‌روند.
علاوه بر شرکت‌های بزرگی که کار نگهداری دیتاسنترها و ارائه‌ی خدمات میزبانی وب را به صورت عمده انجام می‌دهند، تعداد بسیار زیادی از افراد و شرکت‌های کوچک و بزرگ با ثبت قرارداد با گردانندگان دیتاسنتر، بخشی از امکانات این شرکت‌های بزرگ را اجاره می‌کنند و امکانات تهیه شده را بین تعداد زیادی از مشتریان خرد، تقسیم می‌نمایند.
در ادامه فهرست عواملی موثر در انتخاب یک شرکت هاستینگ یا میزبانی وب خوب که توانایی پاسخگویی مناسب، مستمر و با کیفیت به شما و مشتریان شما را داشته باشند، مشاهده خواهید کرد.
پرس و جو از مشتریان قبلی
مشتریان قبلی شرکت هاستینگ بهترین منبع برای اطمینان از کیفیت و کارایی یک میزبان اینترنتی هستند. بسیاری از مشکلات احتمالی که ممکن است برای مشتریان قبلی پیش آمده باشد و شیوه‌ی تعامل و پاسخگویی هاست در گذشته نشانه‌ی خوبی برای شکل عملکرد در آینده خواهد بود. برای یافتن مشتریان قبلی از چند روش می‌توان اقدام نمود. ابتدا مراجعه به وبسایت اصلی هاستینگ و جستجو برای بخشی برای فهرست مشتریان، دوم یافتن تعدادی از IPهای سرورهای هاستینگ و کمک گرفتن از ابزارهای آنلاین برای Reverse IP Lookup در جهت یافتن دامنه‌هایی که روی این IP ها میزبانی می‌شوند. و سوم جستجو در اینترنت برای یافتن نظرات مشتریان این شرکت در خصوص وضعیت و کیفیت خدمات.
تهیه‌ی هاست آزمایشی با مدت محدود
بسیاری از هاست‌ها امکان تهیه‌ی حساب کاربری به مدت یک ماهه و برخی دیگر امکان برگشت وجه در صورت عدم رضایت ۷ روزه را در اختیار شما قرار می‌دهند. با تهیه‌ی حساب کاربری در مدت محدود و بررسی کیفیت، امکانات، سرعت و Uptime سرور می‌توانید برآوردی مناسب از کیفیت و وضعیت هاست به دست آورید.
بررسی عمر فعالیت شرکت هاستینگ
عمر فعالیت شرکت هاستینگ از اهمیت بالایی برخوردار است. برای بررسی عمر فعالیت شرکت می‌توانید شماره ثبت آن را در روزنامه رسمی جستجو نمایید و سابقه‌ی آن را بیابید. همچنین با استفاده از سرویس‌های آنلاین Domain Age می‌توانید عمر فعالیت دامنه‌ی اصلی شرکت را بررسی کنید.
عمر فعالیت شرکت هاستینگ از این جهت دارای اهمیت است که بسیاری شرکت‌های کوچک و بزرگ به دلیل نداشتن استراتژی مناسب یا برنامه‌ی مدون، پس از مدت کوتاهی، فعالیت خود را متوقف می‌کنند. همچنین به دلایل مختلف از جمله تحریم و خرابی‌های احتمالی هر زمان ممکن است دسترسی به اطلاعات سایت برای شما ناممکن شود. شرکت‌های باسابقه و دارای تجربه‌ی کافی در چنین شرایطی، توانایی رفع هر چه سریع‌تر مشکل و توانایی پیش‌گیری از مشکلات قابل پیش‌بینی را دارا هستند.
کیفیت پاسخگویی به تلفن ثابت
در بسیاری موارد به دلایل مختلف به ویژه برای سایت‌هایی با اهمیت بالا، پاسخگویی و پشتیبانی لحظه‌ای هاست از اهمیتی بالایی برخوردار است. با برقراری تماس تلفنی و بررسی کیفیت و سرعت پاسخگویی، از وجود پشتیبانی کارآمد هاستینگ با خبر خواهید شد.
امکانات فنی ارائه شده در هاست و به روز بودن نرم‌افزارها
به روز بودن نرم‌افزارها و اسکریپت‌های موجود در سرور همچنین وجود امکانات متنوع در مدیریت سرور نشانه‌ای از توانایی بالای تیم فنی و اهمیت آنان به امنیت و کارایی سرور و سایت‌های مشتریان است. با بررسی این عوامل اطمینان حاصل خواهید کرد که این هاست، میزبانی با استانداردهای امنیتی و کارایی روز برای شما به حساب خواهد آمد.
قیمت و تنوع سرویس‌ها
قیمت‌های هاستینگ یا میزبانی وب بسیار متنوع است. معمولا شرکت‌هایی که قیمت‌های نامتعادل ارائه می‌کنند، گزینه‌های مناسبی به شمار نمی‌روند.
هاست‌هایی که قیمت‌های بسیار زیاد دریافت می‌کنند لزوما کیفیت بهتری ندارند. بلکه ممکن است به دلیل وجود ارتباطات خاص یا دلایل دیگر، از تعداد مشتریان زیادی برخوردار باشند و ممکن است به همین دلیل مشتری مداری و تلاش برای حفظ مشتریان در نظرشان کمرنگ‌تر از دیگران باشد.
همچنین هاست‌هایی که قیمت‌های بسیار پایین ارائه می‌کنند ناچار هستند برای تامین هزینه‌های متغیر خود از کیفیت خدمات بکاهند.
تنوع سرویس‌های ارائه شده در یک میزبان اینترنتی از جمله میزبانی لینوکس، میزبانی ویندوز، میزبانی اختصاصی و گزینه‌های دیگر نشانه‌ای از وجود تیم متخصص برای نگهداری و پشتیبانی سرورها خواهد بود.

یک شاخه‌ی جدید از بیت‌کوین ایجاد شد

ارز مجازی بیت‌کوین، یکی از محبوب‌ترین ارزهای الکترونیکی است با این حال برخی اشکالات و معایب در آن وجود دارد. اگر با مفهوم و کارکرد ارز مجازی بیت‌کوین آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «بیت کوین چیست» را مطالعه کنید.
بیت کوین کش
گروهی از توسعه‌دهندگان پس از مدت‌ها گفتگو برای تغییر و بهبود برخی از فرآیندهای بیت‌کوین و عدم موفقیت در رسیدن به نتیجه، در تاریخ ۱ آگوست ۲۰۱۷ ارز الکترونیکی جدیدی با نام «بیت کوین کش( Bitcoin Cash )» را بر پایه‌ی بیت‌کوین پایه‌ریزی کردند. این ارز جدید از بسیاری جهات شبیه به نسخه‌ی اصلی است و برخی ویژگی‌های جدید به آن افزوده است.
ویژگی خاص و متفاوت بیت‌کوین کش، ایجاد یک کپی از تمامی اطلاعات بیت‌کوین است. به این معنی که تمامی افرادی که در بیت‌کوین موجودی داشتند، در بیت‌کوین کش هم به همان مقدار( ولی با ارزش متفاوت ) دارای بیت‌کوین کش خواهند بود.
مهم‌ترین تفاوت بیت‌کوین کش در مقایسه با بیت‌کوین، امکان انجام تراکنش‌های بیشتر در واحد زمان است. محدودیت ۷ تراکنش در ثانیه یکی از مشکلات موجود در شبکه‌ی بیت‌کوین است که با بزرگ شدن شبکه، بیش از پیش سبب ایجاد مشکلات خواهد شد.

مقابله با ثبت نام ربات‌ها در سایت وردپرس

یکی از مشکلاتی که هنگام طراحی سایت با سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس به وجود می‌آید، مزاحمت‌هایی است که ربات‌های اینترنتی برای شما ایجاد می‌کنند. به دلیل مشخص بودن ساختار این گونه سایت‌ها، انواع ربات‌های اینترنتی شامل موارد زیر ممکن است برای شما دردسرهایی را ایجاد کنند:

  •     ربات‌های ثبت نام در سایت
  •     ربات‌های ارسال نظر در زیر مطالب سایت
  •     ربات‌های آزمون و خطا برای ورود به بخش مدیریت سایت
  •     ربات‌های عمومی که هرگونه فرم موجود در سایت شما را هدف قرار می‌دهند

برای مقابله با این ربات‌ها، ابزارهای و افزونه‌های متعددی نیز برنامه‌نویسی شده‌اند که به رایگان یا به صورت تجاری قابل استفاده هستند.
در این نوشته، قصد داریم برای مقابله با ربات‌های نوع اول یا ربات‌هایی که در سایت وردپرس شما ثبت نام می‌کنند، یک روش ساده را معرفی نماییم. ممکن است به نظر برسد که ساده‌ترین راه برای مقابله با ربات‌ها، نمایش کدهای امنیتی یا Captcha است، ولی برای رعایت اصول تجربه کاربری یا UX در دنیای جدید، استفاده از Captcha می‌بایست آخرین راه حل شما باشد.

add_filter( 'registration_errors', 'roka_block_robot_signups', 10, 3 );
function roka_block_robot_signups( $errors, $sanitized_user_login, $user_email ) {
list( $email_base,  ) = explode( '@', $user_email );
// check for usernames starting with email_base and ending with some numbers...
$username_seems_robotic = ( 1 === preg_match( '/^' . $email_base . '\d{4,}$/', $sanitized_user_login ) );
 
if( $username_seems_robotic ) {
$errors->add( 'robot-detected', 'BLOCKED' );
}
 
return $errors;
}


این کد، به شکلی ساده بررسی می‌کند که آیا نام کاربر و ایمیل وارد شده از طرف فرد ثبت نام شده، به شکل معمول ثبت نام ربات‌ها است یا نه. ربات‌های اینترنتی معمولا از حروف کوچک برای ایمیل و همان نام ایمیل پسوند شده با چند عدد به عنوان نام کاربری استفاده می‌کنند. برای مثال: نام ایمیل abcd@example.com به عنوان نام ایمیل و abcd1998 به عنوان نام کاربری به احتمال زیاد مربوط به یک ربات است.
بدیهی است که این روش مانع ثبت نام تمامی ربات‌ها نمی‌شود ولی حجم ثبت نام‌های سایت را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد و تا زمانی که حجم ثبت نام‌ها زیاد نباشد، می‌توانید از نصب Captcha روی فرم ثبت نام دوری نمایید.
روش‌های دیگر مقابله با ربات‌های مزاحم ثبت نام
علاوه بر روش فوق، می‌توانید از افزونه‌های زیر نیز که هر یک با روشی به مقابله با ربات‌های مزاحم می‌پردازند استفاده نمایید:

  •     WPBruiser {no- Captcha anti-Spam}
  •     WPS Hide Login
  •     Advanced noCaptcha & invisible Captcha
  •     All In One WP Security & Firewall


آموزش پاک کردن موارد دلخواه از کنترل‌ پانل

کنترل‌پانل در ویندوز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا براحتی به بخش‌های مختلف سیستم‌عامل دسترسی پیدا کرده و به اجرای ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت و شخصی‌سازی سیستم‌عامل بپردازید. دوست دارید ابزارها و بخش‌های مشخص شده در کنترل‌پانل را دستکاری کنید و مواردی را که به آنها نیاز ندارید از این بخش پاک کنید؟

حذف موارد دلخواه از کنترل‌پانل به همان راحتی حذف فایل‌ها در ویندوز امکان‌پذیر است و تنها کاری که شما باید انجام بدهید، حذف فایل ذخیره شده در سیستم‌عامل، مربوط به ابزار موردنظر است.

روش انجام این کار نیز عبارت است از:
1ـ به پوشه System32 در ویندوز بروید. (این پوشه در حالت پیش‌فرض در مسیر C: Windows System32 قرار دارد)

2ـ پس از مراجعه به پوشه فوق، عبارت cpl را در کادر جستجو وارد کرده و منتظر بمانید تا گزینه‌های قابل حذف از کنترل‌پانل، برای شما نمایش داده شود.

3- شما می‌توانید به‌دلخواه خود هریک از مواردی را که در فهرست نتایج یافت شده و از نوع Control panel item است، حذف کنید. توجه داشته باشید برخورداری از قابلیت حذف، به معنای ضرورت حذف موارد به‌نمایش درآمده نیست و بهتر است پیش از حذف هریک از موارد، به‌طور کامل گزینه موردنظر را مورد بررسی قرار داده، سپس این عملیات را به انجام برسانید.

4- پس از کسب اطمینان از موارد دلخواه برای حذف، می‌توانید با کلیک راست ماوس روی فایل مورد نظر و انتخاب گزینه Delete نسبت به حذف این فایل‌ها نیز اقدام کنید.

 

مشاهده‌ میزان حافظه‌ مصرفی توسط افزونه‌ ها در فایرفاکس!

مرورگر فایرفاکس به خودیِ خود حجم زیادی از حافظه را اشغال نمی‌کند. اما نصب افزونه‌های متعدد ممکن است باعث افزایش حافظه‌ی مصرفی سیستم شود. در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی آسان و شفاف برای مشاهده‌ی میزان حافظه‌ی مصرفی توسط هر افزونه بپردازیم تا در صورت لازم افزونه‌ای که فضای زیادی از حافظه را اشغال کرده است را از روی مرورگر حذف کنید.

بدین منظور:

نیازمند یک افزونه به نام about:addons-memory هستیم. برای نصب این افزونه ابتدا به لینک زیر مراجعه کنید:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/about-addons-memory

سپس بر روی دکمه‌ی Add to Firefox کلیک کنید.

با نمایش پنجره‌ی Software Installation بر روی Install کلیک کنید.
افزونه بر روی فایرفاکس نصب خواهد شد.
نیازی به Restart مرورگر نیز نخواهد بود.
اکنون کافی است در نوار آدرس مرورگر عبارت about:addons-memory را وارد نمایید.
خواهید دید که کلیه افزونه‌های نصب شده بر روی مرورگر لیست خواهند شد.
در ستون Memory حجم اشغال شده در حافظه توسط هر افزونه درج شده است
فضای مصرفی توسط خودِ مرورگر نیز در اولین ردیف درج شده است.