ثبت لینک دایرکتوری رسمی وب های ایرانی

یک این وبلاگ نیست یک لینکستان فارسی است

ثبت لینک دایرکتوری رسمی وب های ایرانی

یک این وبلاگ نیست یک لینکستان فارسی است

آموزش پاک کردن موارد دلخواه از کنترل‌ پانل

کنترل‌پانل در ویندوز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا براحتی به بخش‌های مختلف سیستم‌عامل دسترسی پیدا کرده و به اجرای ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت و شخصی‌سازی سیستم‌عامل بپردازید. دوست دارید ابزارها و بخش‌های مشخص شده در کنترل‌پانل را دستکاری کنید و مواردی را که به آنها نیاز ندارید از این بخش پاک کنید؟

حذف موارد دلخواه از کنترل‌پانل به همان راحتی حذف فایل‌ها در ویندوز امکان‌پذیر است و تنها کاری که شما باید انجام بدهید، حذف فایل ذخیره شده در سیستم‌عامل، مربوط به ابزار موردنظر است.

روش انجام این کار نیز عبارت است از:
1ـ به پوشه System32 در ویندوز بروید. (این پوشه در حالت پیش‌فرض در مسیر C: Windows System32 قرار دارد)

2ـ پس از مراجعه به پوشه فوق، عبارت cpl را در کادر جستجو وارد کرده و منتظر بمانید تا گزینه‌های قابل حذف از کنترل‌پانل، برای شما نمایش داده شود.

3- شما می‌توانید به‌دلخواه خود هریک از مواردی را که در فهرست نتایج یافت شده و از نوع Control panel item است، حذف کنید. توجه داشته باشید برخورداری از قابلیت حذف، به معنای ضرورت حذف موارد به‌نمایش درآمده نیست و بهتر است پیش از حذف هریک از موارد، به‌طور کامل گزینه موردنظر را مورد بررسی قرار داده، سپس این عملیات را به انجام برسانید.

4- پس از کسب اطمینان از موارد دلخواه برای حذف، می‌توانید با کلیک راست ماوس روی فایل مورد نظر و انتخاب گزینه Delete نسبت به حذف این فایل‌ها نیز اقدام کنید.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.