ثبت لینک دایرکتوری رسمی وب های ایرانی

یک این وبلاگ نیست یک لینکستان فارسی است

ثبت لینک دایرکتوری رسمی وب های ایرانی

یک این وبلاگ نیست یک لینکستان فارسی است

طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه

طراحی سایت‌های دوزبانه و چندزبانه برای بسیاری از کسب و کارها که قصد تجارت و تعامل با مشتریان بین‌المللی و کشورهای خارجی را دارند یا مخاطبان غیرفارسی زبان در داخل کشور دارند، مورد نیاز و قابل انجام است.
طراحی سایت دوزبانه و چندزبانه
انجام تنظیمات لازم در جهت مدیریت آسان و در دسترس مطالب و محتواهای موجود در هر زبان، به علاوه همزمان‌سازی اطلاعات در زبان‌های مختلف و چندین نکته‌ی فنی و کاربردی دیگر از مواردی است که طراحی سایت‌های دوزبانه و چندزبانه را به موضوعی تخصصی و نیازمند دقت بیشتر تبدیل می‌کند.
مدیریت یکپارچه سایت‌های دوزبانه
حالت ایده‌آل در طراحی سایت‌های چندزبانه وجودی محیطی یکپارچه برای مدیریت تمامی زبان‌های وبسایت است و اگر این کار با کیفیت لازم به انجام نرسد، ممکن است سایت‌هایی کاملا مجزا از یکدیگر که یک به یک می‌بایست مدیریت، تنظیم و به‌روزرسانی شوند ایجاد شود. سیستم‌های مدیریت محتوای وردپرس با قابلیت «وردپرس شبکه»، دروپال با قابلیت «مولتی سایت» و جوملا با شیوه‌ای متفاوت از مدیریت یکپارچه سایت‌های چندزبانه پشتیبانی می‌کنند.
انواع ابزار طراحی سایت چند زبانه
انتخاب روش و ابزار مناسب برای طراحی سایت‌های دوزبانه نه تنها در بخش محتوا بلکه در سایر کاربردهای وبسایت یا پورتال مانند فروشگاه اینترنتی، خبرنامه و بسیاری بخش‌های دیگر می‌بایست با بررسی کامل دقت زیاد صورت پذیرد.
طراحی سایت‌های چندزبانه با استفاده از انواع سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و دروپال امکان‌پذیر است. همچنین بسیاری از فریم‌ورک‌های php مانند لاراول، امکاناتی برای برنامه‌نویسی سیستم‌های چندزبانه در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهند.
راه اندازی سایت چندزبانه در زیردامنه یا زیرشاخه
یکی از نکات که در طراحی وب سایت دوزبانه می‌بایست مورد تصمیم‌گیری قرار گیرد، راه اندازی سایت در زیر شاخه «rokaweb.ir/en» یا زیردامنه «en.rokaweb.ir» است. هر یک از روش‌های فوق ممکن است مزایا و معایبی داشته باشد. مهم‌ترین عاملی که ممکن است در این مسیر مورد توجه قرار گیرد، اثر زیردامنه یا زیرشاخه در سئو سایت است. برخی تحلیل‌ها نشان داده که قرارگیری سایت در زیرشاخه اثرات مثبتی روی بهبود جایگاه سایت و بهینه‌سازی موتور جستجو در پی دارد.
البته طراحی سایت‌های چندزبانه در زیردامنه و زیرشاخه با روش‌های فنی گوناگون و یا سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف ممکن است با محدودیت‌های فنی روبرو باشد که می‌بایست توسط طراح و برنامه‌نویس سایت مورد بررسی قرار گیرند.
قیمت طراحی سایت دوزبانه
با توجه به تفاوت در روش‌های چندزبانه کردن سیستم‌های مدیریت محتوا و یا استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی سایت دوزبانه، قیمت دقیقی برای این کار وجود ندارد. در اغلب موارد در حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد به ازای هر زبان اضافه به قیمت طراحی سایت تک زبانه افزوده می‌شود.
یکی از عواملی که در تعیین قیمت اضافه کردن زبان جدید اثرگذار است، همخوانی جهت نوشتار زبان جدید با زبان‌های قبلی است. برای مثال اضافه کردن زبان عربی به سایتی که با زبان فارسی طراحی شده است، کم‌هزینه‌تر از اضافه کردن زبان انگلیسی خواهد بود چون جهت نوشتار این دو زبان هر دو از راست به چپ است و تغییرات قالب سایت حداقل ممکن خواهد بود.
طراحی سایت فروشگاهی چندزبانه
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی به صورت چندزبانه پیچیدگی‌های متعددی دارد. اجرای این کار با برخی از سیستم‌های از پیش آماده و برنامه‌نویسی به صورت اختصاصی امکان‌پذیر است. برای طراحی سایت‌های فروشگاهی به صورت تخصصی و حرفه‌ای در کنار شما هستیم.